Vast nummer op mobiel: zó zit het

Ben je ooit de volgende situatie tegengekomen: Je wilt contact opnemen met een klant-maar je bent onderweg op reis. Je wilt deze klant bereiken vanaf je zakelijke telefoonnummer, maar dat is een vaste lijn en is niet draagbaar? Wel, een vast nummer op mobiel is de oplossing voor dat probleem.

Je kunt klanten bellen of ze je laten bellen van overal ter wereld als een lokaal nummer. En als je meer nodig hebt, kun je ook een gespecialiseerd bedrijfsnummer aanmaken.

Als je bent zoals veel ondernemers, van de alleenstaande ondernemer in de koffieshop of garage tot de CEO van een groot bedrijf, gebruik je of een vaste lijn of een smartphone om zaken te doen. Dat is de nieuwe norm vandaag.

Er bestaat echter een oplossing, een die al jaren toegankelijk is, en die VoIP heet. VoIP is een spel-veranderaar, en elk bedrijf kan er voordeel uit halen door het in de organisatie op te nemen.

Wat is een VoIP nummer?

VoIP nummers zijn telefoonnummers die gebruik maken van Voice over Internet Protocol (VoIP) telecommunicatie providers en het Internet om gesprekken te voeren, vergelijkbaar met hoe mobiele telefoonnummers gebruik maken van cellulaire netwerken en providers. Je VoIP nummer werkt precies hetzelfde als elk ander nummer. Er zijn echter enkele verschillen in de manier waarop je een VoIP nummer kiest en hoe je een gesprek plaatst.

VoIP nummers zijn niet beperkt tot afzonderlijke toestellen of afzonderlijke geografische locaties. Je kunt je VoIP nummer op veel verschillende toestellen gebruiken, zoals laptops, tablets, en smartphones. Niet alleen kun je een VoIP nummer met meerdere toestellen gebruiken, maar je kunt deze toestellen ook tegelijk gebruiken.

Hoewel je een nummer van mobiele telefoon naar mobiele telefoon kunt porteren, kun je een mobiel nummer niet op twee verschillende toestellen tegelijk gebruiken. In tegenstelling tot vaste nummers, waarmee je hetzelfde telefoonnummer op een aantal toestellen tegelijk kunt gebruiken, ben je niet beperkt tot een enkele locatie.

Met een VoIP nummer kun je je eigen netnummer kiezen. Als je een bedrijf uit Groningen bent, en je wilt je klantenkring in Amsterdam uitbreiden, dan kun je een VoIP nummer met een 020 netnummer voor Amsterdam maken om bij potentiële klanten als een plaatselijk bedrijf over te komen. Om dit met een mobiele telefoon of vaste lijn te doen, zou je bij het opzetten van je nummer fysiek in Amsterdam aanwezig moeten zijn, wat veel duurder en tijdrovender is.

Wat is VoIP?

VoIP is een gespreksdienst die je kunt gebruiken om je vaste nummer en zelfs je mobiele telefoon te vervangen. Voorbij zijn de dagen dat je één telefoonnummer voor één toestel hebt.

VoIP is een topproduct onder eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven vanwege zijn veelzijdigheid, mogelijkheden, en zakelijk nut. In dit artikel bespreken we waarom, en hoe het je bedrijf ten goede kan komen, of je nu ondernemer bent met een enkel kantoor of een groot bedrijf runt.

Wat is het verschil tussen VoIP en een vast nummer

Je vraagt je waarschijnlijk af wat de belangrijkste verschillen zijn als het gaat om VoIP en vaste lijnen. Hier is wat je moet weten:

VoIP nummers

Vaste telefoonlijnen zijn vaste telefoondiensten op specifieke adressen, terwijl VoIP in de cloud werkt zonder specifiek adres. Vaste lijnen gebruiken een nummer dat verbinding maakt met een fysieke telefoon op een fysieke plaats. Als je vaste lijn in Groningen ligt, dan zal je telefoonnummer altijd met Groningen geassocieerd worden.

Heb je een VoIP nummer in Groningen, dan kun je dat nummer verplaatsen. Je kunt het laten lijken alsof je in Groningen bent, ook al werk je vanuit Vietnam. Er zijn andere verschillen tussen vaste lijnen en VoIP in termen van servicegebieden, gesprekskwaliteit, en prijsstelling.

Maar het belangrijkste verschil is de mobiliteit van het telefoonnummer, wat voor bedrijven en particulieren vaak de reden is om de ene optie boven de andere te verkiezen.

Een ander verschil tussen vaste en VoIP nummers is de kostprijs. Vaste lijnen kosten meer. Met VoIP diensten kun je lokale nummers aanmaken voor al je kantoorfilialen of telewerkers. Met deze opzet kun je lange-afstandskosten vermijden en geld besparen voor je bedrijf.

Met vaste lijnen moet je een nieuwe lijn registreren, wachten op een technicus om de fysieke verbindingen te maken die nodig zijn voor een vaste lijn in je kantoor of huis, en dan de vaste lijn instellen bij de plaatselijke telefoonmaatschappij.

VoIP heeft deze problemen niet. Je kunt hetzelfde doen met een druk op de knop – en naar behoefte gebruikers blijven opschalen – met minimale onderbreking.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *